MURAT PROSCiLER RÖPORTAJI




Öncelikle Röportaj Teklifimi Kırmadığınız İçin Teşekkür Ederim. Bize Biraz Kendinizi Anlatır mısınız?

Genel olarak ele alırsak eğer; kendiyle, kendi halinde, dostlarıyla, içinde bulunduğu durumları hissederek anlayarak yaşayan biri diyebiliriz..

Peki Murat Prosciler Mesleğe Nasıl Başladı? Sizi Bu Sektöre Yönelten Ne Oldu?

10 yaşında seslendirme yapmaya başladım. 12-13 yaşlarında da TRT dramalarında oynamaya başladım. Çocuk oyunlarında devlet tiyatrolarında ve özel tiyatrolarda çalıştım. Aynı zamanda reklamlar da, bir takım dizlerde oyunculuk yaptım ve yapmaya da devam ediyorum zaten. Seslendirmeye devam ediyorum aynı zamanda. İlerleyen yıllarda sokak tiyatrosu yapmaya başladım.

22-23 yıldır oyunculuk yapıyorum. Konservatuar anlamında bir eğitimim yok ama çok önemli ustalarla hocalarla çalıştım. Sanatla uğraşan insanların arasında büyüdüm ben. Bu benim için çok iyi bir avantaj oldu. Ama bu süreçte de kendimi çok iyi geliştirdim. Kendi kendimin öğrencisi oldum ve kimsenin gölgesi altında kalmadım.

İlham Aldığınız Özel Bir İsim ya da Herhangi Bir Şey Var mı?

Aslında oyunculuk bir performans diyebiliriz.. Bir karakter yaratıp onun için de  yaşamaya başlıyorsunuz ve o karakterle bütünleşiyorsunuz. Bu konuda her şeyden ilham alabiliyorum.

Başka Bir Alana Yönelmeyi Düşündünüz mü?

Bir çok alanda çalışıyorum aslında.. 10 yıl kadar dans ettim. Modern dans da iyiydim. Dans stüdyosuna devam ediyordum. Workshop lara katılıyordum. 1 senedir devam edemiyorum tabi ara verdim diyebiliriz. Tekrar başlayacağım ama. Aslına bakılırsa ciddi anlamda bir dans geçmişim var diyebiliriz tabi pek çok kişinin haberi yok bundan. Çünkü her alanda olduğu gibi bunda da belli bir kitleye hitap ediyorsunuz ve o kişiler sizi izlemeye geliyorlar. 

Bu aralar bir şeyler yazmaya başladım mesela. Yazarlık durumları var yani. Masal yazıyorum ilerleyen zamanlar da kitap haline gelecek. Bunun dışında bir çizgi film projesi var. Senaryolarını yazma aşamasındayım şuan. Seslendirme yönetmenliğini ve yapım koordinatörlüğünü yapıyorum. İlerleyen günlerde TRT Çocuk la çizgi film için görüşme yapacağız. 

Müzik ve dans içerikli bir Ege Projesi var mesela. Türk-Yunan ortak yapımı 2014 yazı için. Onunla ilgileniyorum. E bir yandan da dizi devam ediyor. Bu sezon bitecek zaten. Birkaç bölüm kaldı. Sinema Filmi olacak bir tane dizi bitiminde. Onun planları var. Seslendirme zaten devam ediyor. 2 tane kısa film senaryosu yazdım. Bir tanesi gizli kalmış dişi gücün ortaya çıkmasıyla ilgili. Yani bu zamana kadar peygamberler önemli kişiler ermişler mürşitler hep erkekti, bu kadınlar nerede? İlham alınan erkek üzerinde aslında etkin bir güce sahip olan kadın oluyo. Bende eril güç kadar dişi gücünde önemli olduğunu ve yükselişte olduğunu düşünüyorum bu yüzden de 10 dakikalık bir kısa film çekmeye karar verdim. 

Fazla yoğunsun.. Seslendirme Yapıyorum Dedin. Hangi Karakterleri Seslendiriyorsun?

Bu aralar Merlin diye bir dizi var CNBC-e de. Orada Merlin'i seslendiriyorum.7 yıl kadar da Sponge Bob seslendirmiştim ama şimdi değiştirildi sesi. Tüm kadro değişti aslında. 

Tiyatro Yapıyor Musun Peki Şuan da?

Şuan yapmıyorum ama Milay Ezengin bir oyun yazdı. Önümüzde ki sezon o oyunda oynamayı düşünüyorum. 2 kişilik bir oyun olacak.

20 Dakika'dan Bahsedelim mi? Ne Kadar Zamandır Dizidesin?

Başladığından beri diyebiliriz aslında. Daha az olduğum bölümler de oldu ama bu aralar çok fazla rol aldığım bölümleri çekiyoruz. 25. bölümde biticek zaten dizi. Siz şuan 21 i izlediniz biz 22 yi çekiyoruz. 

Dizi de Bitiyor. Bundan Sonra Nelere Ağırlık Vermeyi Planlıyorsun Peki?

Sinema filmi var dediğim gibi. Ali Rıza Soydan'ın çektiği bir film. ilginç bir film olacağını düşünüyorum. Çok uzun bir sinema filmi olmayacak. Hala düşünce özgürlüğünün olmadığını vurgulayan, kendine benzemeyen düşüncelerin iktidarda olduğunu gösteren bir film olacak.

Peki Neye Ağırlık Vermeyi Düşünüyorsun? Sinema Reklam Yazarlık.. ?
 
Yazarlık çok keyifli yazarlığa da ağırlık vermeyi düşünüyorum. Bunun yanında dans çok seviyorum müziğe aşığım. Hepsinin bir arada olduğu projelerde yer alamaya devam edeceğim tabi. Seslendirme ve oyunculuk zaten devam edecek. 

Bu Sektöre Girmek İsteyenlere ya da Bu Alanda İlerlemek İsteyenlere Bir Önerin Var mı Peki?
 
Farklı disiplinlerle sanatın her alanıyla ilgilenmeliler. Hayatla ilgilenmeliler. Çok iyi gözlem yapmalılar, analiz yapmalılar. Kendilerini yeniliklere açmaları lazım. Sürekli birşeyler ekleyerek kendilerine birşeyler katarak devam etmeliler.
 

Yorumlar