VAROL KILIÇ'LA SAĞLIKLI YAŞAM RÖPORTAJI

Moda stil trend iş aşk sağlıklı yaşam diyet spor vs derken kendimizi ilginç ve bir o kadar da yoğun bir dünyanın içinde buluyoruz. Her şeyden biraz biraz alıp katıyoruz kendimize..

Bahar sezonunu kapatmadan ve yaza henüz girmemişken sağlıklı yaşam spor ve moda üzerine son zamanların en popüler danslarından biri olan ZUMBA nın en iyi eğitmenlerinden biri olan ve bu konuda kendisini çok iyi yetiştirmiş olan Varol Kılıç la Kadıköy de ki deniz manzaralı mütevazı evinde buluştuk..



Bize kendinizden biraz bahseder misiniz?
Tabi ki.. 33 yaşındayım. Trakya Üniversitesi BESYO mezunuyum. İstanbul da Sports International ın 3 şubesinde ve aynı zamanda Taç Spor da grup egzersiz eğitmeni olarak çalışıyorum. 2004 yılından beri profesyonel olarak bu işi yapıyorum ve 7 yıldır da aynı tesisteyim. Sadece aerobic ve zumba dersleri veriyorum.

Neler yapılıyor dersler de?
Dersler daha çok insanların kilo vermesi sıkılaşması ve keyif alması için yapılan dersler. Sağlıklı bir yaşam için bu tarz derslere katılmak spor yapmak çok önemli.

Salsa ve Bachata dersleri de veriyormuşsunuz?
Evet doğru. Ama o daha çok hobi amaçlı dersler oluyor. İstanbul salsa geceleri için çalışıyoruz. Ataköy Kadıköy ve Şişli de ders veriyorum ve 100 e yakın sadece salsa dersi alan öğrencim var.

Özel ders vermeyi düşünüyor musunuz?
3 kulüp zaten fazlasıyla zamanımı alıyor. Taç Spor var birde.. Orası tenis ve yüzme kulübü ama aynı dersleri orada da veriyorum. Dolayısıyla buna ayıracak zamanım yok. Yazın Kınalı Ada da oluyorum. Gündüzleri Zumba ve Aerobic derslerim oluyor.

Kendinizi bu konuda nasıl geliştirdiniz?
Müziği ve dans etmeyi sevmeniz lazım. Beslenme de bu konuda çok önemli. Ben bu işi severek ve kendimi adayarak yapıyorum. Ayda 90 a yakın ders veriyorum. Profesyonel hocalardan eğitmenlerden ders alıyorum. Dans okullarına gidiyorum.

Ne kadar süreli eğitimler bunlar?
Eğitim her zaman devam ediyor. Her konuda olduğu gibi bu konuda da eğitim şart :) Şuan da bile profesyonel eğitmenlerle çalışmalarımız oluyor. Bu aralar buna yurt dışı seyahatleri de eklendi. En son Barcelona ve İtalya ya gittim mesela. 

İtalya Rimini de her yıl Mayıs ayında festivaller düzenleniyor bu alanda. Bu, bu yıl ilk gidişimdi. Orası daha profesyonel eğitmenlerin olduğu bir festival. Biz de gözlemlemelerimiz doğrultusunda bu çalışmaları Türkiye ye taşıyoruz. Spinning dersleri oluyor mesela. Orada bu dersleri havuz da veriyorlar. Ya da trambolinle yapılan çalışmalar.. Bu tarz çalışmaları burada uygulayıp en iyi sonucu almayı hedefliyoruz.

Peki yaşamınızı nasıl planlıyorsunuz? Özel bir beslenme programınız var mı ?
Ben sigara kullanmıyorum. Bu benim için çok büyük bir avantaj. 12 yıl boyunca kullandım ve sonunda doğru yolu buldum. 4-5 yıldır kullanmıyorum. Eğer kullanmaya devam etseydim işimde bu kadar ilerleyemezdim. Ayrıca bu anlamda örnek de olmam gerekiyor. Sağlıklı yaşam vaat ediyoruz ama ben kendim sigara alkol tüketiyorum. Fazla tezat :)

Yeme alışkanlığı olarak protein et ve meyve ağırlıklı bir beslenme tercih ediyorum ve kesinlikle doğal ürünleri tercih ediyorum. Bu daha sağlıklı. Dışarıdan yapay protein yüklemesi yapmıyorum. Meyvesiz günüm geçmez mesela. Buda hem sağlıklı yaşam için hem de bir sporcu için çok önemli.

Alkol de kullanmıyorsunuz galiba?
Herkesten daha az.

Bu meslekte daha ne kadar devam edeceksiniz?
Sağlığım el verdiği kadar. Tabii ki 50 yaşına geldiğimde şimdi enerjim olmayacak belki ama alternatif yollar mutlaka olacak. Eğitmen yetiştirebilirim mesela?

Özel bir yer açacak mısınız?
Hayalim var evet. Ama şuan değil daha erken. Türkiye de spor yeni yeni insanların hayatlarında yer almaya başladı. Ve aslına bakılırsa üzerinde en çok çalışma yapılan sektör olma yolunda da hızla ilerliyor.

Peki ya 10 yıl sonra? Neler yapıyor olacaksınız?
Şuanda da iyi bir konumdayım zaten. Bu konuda mütevazı davranamayacağım. Çalıştım ve başardım. Disiplinli olmak her konuda olduğu gibi bu konuda da çok önemli. Sevdiğini, bu işi severek yaptığını hissettirmen lazım. Çünkü spor, keyifli olduğu kadar yorucuda. Bu yüzden motivasyon çok önemli. Sevmediğin bir işi yaparak insanlara sporu sevdiremezsin.

Kilo problemi yaşayanlar için önerileriniz neler peki?
Düzgün beslenme sağlıklı yaşam! Sauna türleri zayıflama ilaçları titreşimli kemerler vs vs.. Bunların ticari amaçlı ve sağlıksız olduğunu düşünüyorum. Bu işin % 80 i düzgün beslenme. Bu anlamda da profesyonel yardım almak şart. 

Bununla beraber tabi ki spor da şart. Zaten spor yaptıkça bedeninizin ihtiyacı olan şeyi vermiş oluyorsunuz. Hem içiniz hem de dışınız sağlıklı oluyor. Kas oranınız da artma oluyor ve ilerleyen zaman da spora ara verseniz bile tekrar başladığınızda daha rahat kilo verebiliyorsunuz çünkü kas oranınız yüksek. Fakat bayanlar erkeklere göre bu konuda biraz şanssızlar çünkü oran açısından onların kas oranı daha düşük maalesef.

Dışarıdan bakıldığın da ve bizim çevreden duyduğumuza göre sizi çok marjinal ve değişken olarak tanımlıyorlar. Öyle mi?
Arkadaşlara katılıyorum :) Aslına bakılırsa işimde değişikliği seviyorum. Her ders farklı bir Varol olarak buluşuyorum öğrencilerimle. Koreografi müzik kıyafet vs vs. Her ders farklı bir konsept oluşturuyorum. Ve bu bizi sporda monotonluktan uzaklaştırıyor.

Peki ya iş dışında ki tarzınız?
:) Ben sporcuyum ve rahat bir insanım. Benim için şık olmak modanın kucağına düşmek değil kendimi nasıl rahat hissediyorsa öyle giyinmek. Bol rahat ve salaş şeyleri daha çok seviyorum. Kendime yakışanı giyiyorum. Aslında sürekli spor yapan sporla iç içe olan biri olduğum için daha çok bu tarzda dolaşıyorum da denebilir.

Özel hayat? Özel hayatınızdan bahseder misini? :)
İşim çok yoğun. Aslında bu soruyu sorman iyi oldu önemli bir konu. Bir spor hocasının özel hayatı çok sağlıklı olmuyor. Kendime zaman ayıramadığım gibi hayatımda ki kişilere de zaman ayıramıyorum.

Çok zor ve yıpratıcı oluyor. Aslında burada önemli olan karşındakinin seni anlaması ve işine saygı göstermesi. Asla kimseyle beraber olmam ya da evlenmem demiyorum tabii ki ama her şeyin bir zamanı var sanırım :) Hatta biraz klasik olacak ama "şuan da sadece işime aşığım :)"

Peki son olarak sizin gibi bu sektörde yer almak isteyenlere neler önerirsiniz?
Güzel soru :)) Bir kere kesinlikle BESYO da okusunlar. Spor gitgide bilimselleşen bir sektör haline geliyor. Bu anlamda daha aktif. Anatomi yada fizyoloji bilmeden bu sektörde yer edinmek zor. Elbette sertifikalı özel eğitim alan eğitmenler yok değil. Fakat her alanda olduğu gibi bu alanda da altyapı çok önemli. Ben onların göremediklerini görüyorum  mesela. Daha profesyonelce yaklaşıyorum. Zaten bugün bu noktada olmamın sebebi altyapımın sağlam olması:)

 



Yorumlar

  1. Ben daha önce özel farklı iki kanalda karşılaştım kendisiyle. bence çok başarılı bir sporcu/eğitmen

    YanıtlaSil
  2. gerçekten sertifikalar yetersizmi kalıyo?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder